Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] WD Red -warto?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] WD Red -warto?
From: "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl>
Date: Sun, 4 Dec 2016 23:35:40 +0100
Do NAS`a warto sie kierować jak najdłuższa gwarancją np: WD BLACK ma 5
lat - ale jest drogi.
A ja myślałem, że typem dostosowanym do konkretnego celu?
Black to na serwery i wysoko wydajne maszynki, a do domowego NAS'a?

Mam na myśli długą gwarancje, jego wydajność nie będzie spożytkowana,
Do 5 lat pad dysku nie generuje kosztów. Aczkolwiek trzeba je ponieść przy zakupie.

Trzeba tez pamiętać ze jak padnie dysk w NAS który nawet na gwarancji to dobrym/koniecznym krokiem jest wycieczka do sklepu aby odbudować macierz. Pozostawienie na czas serwisu zdegradowanej macierzy może i tak kosztować nas utratę danych. Dodatkowy dysk na półkę lub HOT-SPARE do juz dla bardziej majętnych użytkowników.

A co do awaryjności dysków:
Mają tego trochę :)
https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-reliability-q4-2015/

Buniek