Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD jako system cache

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD jako system cache
From: atm <_@vp.pl>
Date: Fri, 25 Nov 2016 20:15:25 +0100

RAM Cache da Ci podobnie, jak SSD.
Bardzo wiele zależy od konkretnej sytuacji.
Zupełnie inaczej będzie przy kompilowaniu programu, korzystając z wielu
bibliotek, inaczej przy korzystaniu z bazy danych SQL, inaczej na
serwerze php, a jeszcze inaczej przy sekwencyjnym przetwarzaniu pliku
video w 4k.

Najlepsze przyśpieszenie uzyskasz przy operacjach na dużej liczbie
małych plików, które to zostaną skeszowane.

Nie na darmo w maszynach serwerowych masz kontrolery dyskowe z
możliwością przełączania pamięci cache na write back czy write through,
przy okazji manewrując długością paska.

W Twoim przypadku wiele Ci nie pomogę, takich testów nie
przeprowadzałem. Wiem tylko, że w niektórych przypadkach teoretycznie
wolniejszy SSHD jest dużo bardziej wydajny od szybszego HDD.

A może kup jakiś starszy, ale dobry kontroler z pamięcią i baterią i
zepnij dyski HDD w jakiś RAID5 lub RAID6.

Dzieki za sugestie. Niesprawdzi sie to jednak w moim przypadku. Przewaznie sa to pliki o objetosci 10MB-2GB. Do tego raz na jakis czas dojda obszerne gry. To musi byc cos zdecydowanie wiekszego niz RAMdysk. Ten patent z SSD cache wydaje sie dobry, szkoda tylko ze nie zainteresowalem sie nim ze 3 lata wczesniej zamiast bawic sie RAID Matrix na dwoch WD Black.