Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wentylator od podstawki pod notebooka

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wentylator od podstawki pod notebooka
From: ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow>
Date: Tue, 8 Nov 2016 17:38:56 +0100
Przyjrzałem się z bliska i ewidentnie wentylator (śmigło) nie ociera, lecz coś
'haczy' wewnątrz samego silnika.
Element, do którego przymocowane jest śmigło wygląda na alumiowy i jakby otacza
całą resztę silnika
Silnik ma dość duży luz osiowy.
Lub 'terkotanie' pochodzi od jakiejś przetwornicy w silniczku?
Przy silniczku są dwie diody z jakąs elektroniką, ale żeby to 'cykało'?
Rzuciłem okiem na aukcje i nie widzę osobnych wentylatorów (żeby ewentualnie
wymienić) na 5 volt niestety, są tylko 12-woltowe (120-140mm).
Zainteresował mnie jeden z łożyskiem magnetycznym, no ale 'napięcie startowe 5
V' to może być za mało dla wydajnej pracy (zasilanie z usb).