Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wiatrak od procesora

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wiatrak od procesora
From: Trefniś <trefnis1@mailinator.com>
Date: Mon, 07 Nov 2016 11:31:17 +0100
W dniu .11.2016 o 08:03  ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> pisze:

Podłączę się z pytaniem:
Akurat kupiłem najtańszą (25 zł) podkładkę pod laptopa.
Niestety słychać ciche 'bzykanie', jakby wiatrak o coś zaczepiał (nie o szum powietrza chodzi).
Wymieniłem na inny egzemplarz, bez zmiany.
"Bzykanie" ustaje momentalnie z chwilą odłączenia prądu (wiatraczek jeszcze się kręci z rozpędu, a "bzykania" już nie słychać). O co chodzi z tym "bzykaniem" wentylatora - wiatrak o coś zaczepia (moge podkładkę rozkręcić i próbować tuningować), czy to efekt "elektryczny"?

Spróbuj na chwileczkę zasłonić czymś wiatraczek, bez oporu powietrza wzrosną obroty.
Posłuchaj, czy ten dźwięk się zmienia.

Spróbuj też podsłuchać ew. sprzężenie z torem m.cz. - oddal podkładkę od laptopa, wyłącz głośniki, kartę dźwiękową etc.

Zakładam, że podkładka jest zasilana z USB. Spróbuj zasilić ją z innego źródła niż laptop i posłuchać tego dźwięku.

--
Trefniś