Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dlaczego ceny dysków nie spadają?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dlaczego ceny dysków nie spadają?
From: sczygiel@gmail.com
Date: Thu, 3 Nov 2016 01:53:33 -0700 (PDT)
W dniu czwartek, 3 listopada 2016 09:26:37 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> Czy dalibyście radę podpowiedzieć mi bardziej, krok po kroku (jakieś
> parametry komendy hdparm?)?
> Komendy telnet/ssh to wiem o nich tyle, że są (no umiem się zalogować), a
> dysk wyje dniami i nocami i nie daje spać ;-)
> I mam jeszcze pytanie: czy po każdym restarcie routera (reboot lub wył./wł.)
> trzeba od nowa się logować i wrzucać komendę hdparm, czy zapisuje się ona w
> pamięci?

hdparm sam w sobie nie zapisuje niczego ani na dysku ani gdzie indziej.

Standardowo jest tak że gdzieś w skryptach startowych zapisuje się jedno
wywołanie hdparm dla każdego dysku.
Każdy dysk ma wtedy swój zestaw parametrów.

Uruchom sobie hdparm bez parametrów albo z parametrem -h lub --help
on ci wtedy powie co umie
a ty sobie potestujesz co ci potrzeba.

I jak ci sie uda zmienić jakieś skrypty w tym routerze to będziesz miał na
stałe ale spora szansa jest ze nie będzie można ich zmienić bo siedzą we flaszu.

Poczytaj tedy czy jest na to jakaś metoda bo pewnie linuxy coś tam przewidują...