Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] RAID5 chkdsk [cross]

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] RAID5 chkdsk [cross]
From: rs <no.address@no.spam.info>
Date: Mon, 26 Sep 2016 00:04:14 -0400
hardwarewa (nie pamiętam producenta interfaceu), macierz 4x2TB RAID5 system windows server 2003. zaliczyła pad. jakiś piorun, czy coś. jeden dysk został uznany za nieobecny, drugi za wadliwy. po restarcie kompa, software karty zobaczył wszystkie dyski, ale mówił, ze są foreign. jedyna opcja jaka była to stworzyć nową macierz o tych samych parametrach. co tez uczyniłem. system się zbootowal, macierz się pokazała, ale jest pusta. to znaczy nie jest pusta, bo system pokazuje, że jest zajęte przez pliki, tyle ile powinno być, ale plików nie widać. CHKDSK się wiesza po jakimś czasie.

pytanie: czym potraktować tę macierz, żeby zobaczyć pliki. niby mogę odtworzyć zawartość z taśmy, ale przy prawie 6TB, to mi zajmie do końca życia, bo jestem w tym miejscu tylko raz w tygodniu.

z góry dzięki za za wszelkie wskazówki. <rs>