Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Igłówka pod USB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Igłówka pod USB
From: Yakhub <as.aso@tez.te>
Date: Sun, 25 Sep 2016 19:43:45 +0200
Dnia Sun, 25 Sep 2016 11:59:04 +0200, Kamil napisał(a):

> Hardware do prowadzenia sprzedaży wymaga drukarki igłowej. Mam OKI ze
> złączem równoległym. W nowym sprzęcie takowego złącza nie ma. Czy są
> przejściówki umożliwiające podłączenie drukarki pod USB?

Najpewniejszym rozwiązaniem będzie jakiś printserwer z gniazdem LPT, im
starszy, tym lepszy. Na Alledrogo kupisz stareńkiego HP JetDirect już za
kilkadziesiąt złotych. Może wymagać trochę gimnastyki konfiguracyjnej, ale
na pewno w końcu uda się to uruchomić:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=lpt&search_scope=category-4438

Innym rozwiązaniem będzie:
- zakup kontrolera LPT na PCI-Express
np:
http://allegro.pl/kontroler-pci-express-pci-e-na-lpt-db25-i6099592094.html

- zakup kontrolera LPT na USB
np:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=lpt+usb&bmatch=base-relevance-ele-1-3-0923

Ale tego nie polecam - w zależności od tego, na jakie urządzenie trafisz,
czasami może okazać się, że nie uda Ci się zmusić do poprawnego działąnia
kompletu: drukarka=>kontroler=>współczesny komputer=>współczesny
OS=>archaiczny i egzotyczny soft.

Z góry uprzedzam - jeżeli ten "hardware do prowadzenia sprzedaży" oznacza
klucz HASP na LPT - to od razu zapomnij, i wyciÄ…gnij z szafy stary
komputer. Z moich doświadczeń wynika, że nie da się tego zmusić do
działania z jakąkolwiek przejściówką.

--
Yakhub

<Pop. w WÄ…tku] Aktualny WÄ…tek [Nast. w WÄ…tku>