Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Grafika w laptopie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Grafika w laptopie
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: Fri, 2 Sep 2016 18:49:24 +0000 (UTC)
Witaj Trybun, 14 sie 2016 w news:57b01849$0$15193$65785112
@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Czy może ktoś wie jakie są kryteria wykorzystywania dwu kart grafiki
> (Nvidia,Intel) w laptopie Asusa? Czy jest w ogóle możliwość wyboru
> ręcznego używanej w danym momencie karty?

Z mojego doświadczenia wygląda to tak. Za przełączanie odpowiada NVidia
- Optimus, Ati - Enduro. W obu przypadkach są predefiniowane
przypisania karty do określonych programów(taka baza
najpopularniejszych aplikacji podejrzewam), które to przypisania można
zmieniać w panelu sterowania karty, bądź nie. Przynajmniej nie w
normalny sposób, bo podejerzewam że są jakieś sposoby. Np. Nvidia jest
przypisana "na sztywno" do Autocada i nie można tego zmnienić w panelu,
za to w Ati nie mogłem zmienić żeby przeglądarka internetowa używała
Ati, a nie integry.
Można też ustawić globalnie, która karta - integra czy dedykowana -
jest domyślną, co pewnie ma znaczenie przy programie, który nie jest
predefiniowany.
W niektórych laptopach(żadko)można jedną z nich wyłączyć w Biosie, a
niektórych starszych integra była wyłączona przez producenta.
Zasada jest też taka, że najpierw instalujesz sterowniki do integry,
potem do GPU.
Jak chcesz sprawdzić, czy przypisanie działa, to uruchamiasz program i
sprawdzasz GPUZ, czy Hwinfo jak wygląda atywność karty.
Generalnie nie jestem fanem tego przełącznia - komunikaty w stylu
sterownik ekranu/grafiki odzyskał sprawność po nieoczkiwanym zamknięciu
to norma. Poza tym zgaduję, że jak to działa zależy od konkretnego
modelu laptopa(jak producent to dopracował, chipsetu itp.) oraz nawet
wersji sterowników.