Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Vista na Skylake?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Vista na Skylake?
From: Saiko Kila <fnvxbxvyn@benatr.cy>
Date: Thu, 1 Sep 2016 14:21:48 +0200
Proces ggs <ggs_@_konto.pl> zwrócił błąd:

> No ale ze sterownikami do czego jest problem?
>
> Przykladowo  - dla weterana XP  przy chipie Z8x Intela jeden znaczacy klopot
> to wbudowana grafika Intel HD .Z resztą problemu nie ma.

A której wersji sterowników do dysków SATA używasz? Ponadto, z8x mają
USB3 intela. Intel nie zapewnia sterów USB ani dla XP ani dla Visty,
czyli też chyba nie działa?

Ostatecznie zdecydowałem się jednak nie na Skylake (m.in. z powodu braku
ehci), ale na Haswella (z97 i i7-4790K, m.in. dlatego, że potrzebny mi
szybki jeden wątek, a ten procek wygląda że jest nadal najszybszy w tej
dziedzinie).

Miałem lub mam problemy z:

-NIEROZWIĄZANE:
USB 3.0. Intel zapewnia stery od Win7 w górę. Zainstalowałem
zmodyfikowane sterowniki z www.win-raid.com, ale to nie pomogło, bo
stery Intela używają funkcji kernela dodanych dopiero w Win7. Na
szczęście chipset z97 jeszcze wspiera EHCI, więc da się wymusić w Biosie
działanie tego jako USB 2.0. Tym niemniej jedyny USB 3 jaki mam to ten z
karty PCEx Renesasa, która działa na Viście.

-Rozwiązane:
Sterowniki do RAID. Użyłem sterowników zmodyfikowanych ze strony
http://www.win-raid.com/t11f23-Modded-Intel-AHCI-and-RAID-Drivers-digitally-signed.html
w wersji v11.2.0.1006. Działają też na XP. Miałem początkowo problem, bo
po zmianie płyty windows cofnął sterownik do wersji z roku 2006, i
uparcie twierdził że wersja z roku 2012 jest gorsza. A ta z roku 2006
powodowała, że ani windows ani oprogramowanie Intela nie widziało dysków
RAID w ogóle.  (dla porównania bootowalny z USB windowsowy Paragon
Advanced Recovery z roku 2010 je widział, podobnie wszystkie linuksy).
Po wymuszeniu nowszych sterów dyski zostały zobaczone, a struktura RAID
przywrócona. Dziwne że żadnego BSODa nie miałem przy tej zabawie.

-Rozwiązane:
Intelowski ethernet, konkretnie i217-V. Sterowniki są od Win7 w górę.
Poradziłem sobie tak, że wziąłem sterowniki od i210-V z Visty, i
zmieniłem *.inf tak, żeby były używane w i271-V. Podobnie można zrobić z
XP.

-Rozwiązane:
9 Series Chipset Family SMBus Controller. Początkowo myślałem że to
tylko wpis do rejestru, ale okazało się że jednak posiada prawdziwy
sterownik. Mało ważne, ale niektóre programy monitorujące używają.
Znalazłem w starych sterach intela.

-Nieznane:
Grafika Intela (w CPU) i audio Realteka (na płycie). Nie wiem, bo nie
włączałem. Sterów Intela nie ma do Visty (ani XP), natomiast sterowniki
do ALC1150 (Realtek) istnieją, ale mają kilkaset mega i nie chciało mi
się ich sprawdzać.

Jak widać nie mogę skorzystać tylko z USB 3 i być może grafiki
wbudowanej, a reszta jakoś się dała ustawić.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

  • Re: [PECET] Vista na Skylake?, Saiko Kila <=