Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Folia przeciwwibracyjna?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Folia przeciwwibracyjna?
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Sat, 16 Jul 2016 13:07:50 +0100
On 16/07/2016 12:13,  ąćęłńóśźż wrote:
No nie, sama nie spada, ale jest tendencja do kładzenia książki na półkę z
książkami ;-)

:D

Poza tą wibracją górnej blachy obudowy (jakiś pechowy rezonans) ten NAS sam w
sobie jest cichy, szumu wentylatora nie słychać (obroty regulowane), ale
słychać stukanie głowic dysków.

Ponawiam pytanie - co to za dyski?
Sam mam Samsungi HD204UI, które mają jak dla mnie fajną opcję AAM (Automatic Acoustic Management) - włączasz i głowic nie słychać wcale (poruszają się wolniej). Oczywiście "nie ma róży bez kolców" i okupione jest to wydłużeniem czasu dostępu, ale przy RAID5 i samym dostępie z sieci nie robi to praktycznie różnicy. Trochę "boli" przy lokalnym dostępie do baz danych, ale da się z tym żyć. Sam zapomniałem o problemie bo wszelkie dane, na które "nie ma czasu" czekać (w tym OS) są na SSD. I żeby było jasne to nie jest NAS a HP N36L, ale w 2 dyskowym NASie dyski z AAM też działają sprawnie - miałem tak w ReadyNAS Ultra2 i wcześniej w Duo.

Pracowałem kiedyś w małym pomieszczeniu z dwudyskowym nas-em i stukanie dysków
doprowadzało mnie do szału, podobnie jak bardzo głośny wentylator w ups-ie (i
szum i warkot).

Też nie lubię hałasu dlatego moje sprzęty staram się maksymalnie wyciszyć czasem kosztem lekkiego spadku wydajności (na szczęście rzadko trzeba sięgać do tak drastycznych środków). ;D

Tak czy siak na Twoim miejscu rozebrałbym NASa i obejrzał "budę" czy nie ma gdzieś luzów lub naprężeń - jak trzeba to podgiąć lub "przy... czujnikiem". Czasem by pozbyć się wibracji wystarczy zamiast śrubek użyć gumek do montażu wentyla. I jeszcze jedno - może ten NAS nie stoi na względnie wypoziomowanej powierzchni [???] - wtedy też potrafią wibrować/rezonować.
Jak nie zajrzysz i nie spróbujesz to się nie dowiesz. ;D
--