Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ile prądu bierze komp?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ile prądu bierze komp?
From: z <z@z.pl>
Date: Mon, 11 Jul 2016 22:50:31 +0200
W dniu 2016-07-11 o 22:41, ToMasz pisze:
to nie tak. to kwestia mentalna. ja łapię deszczówkę. jestem w stanie
złapać ok 500 litrów. teroretycznie. bo w praktyce, użytecznie
wykorzystuję niewielką część tego co niesie deszcz. więc po co to robię?
Bo uważam że tak trzeba, tak samo jak trzeba zabierać swoje śmieci z
leśnej wycieczki.
Dobrze zaprojektowana instalacja elektryczna, mogłaby odcinać (przy
bezpiecznikach) wszystko poza lodówką - byłby święty spokój. ktokolwiek
wchodzi do mieszkania - włącza się prąd.
ktoś wspominał o innych niż ładowarki pasożytach elektrycznych. kuchenka
gazowa, bez bajerów, tylko z zapalarką zegarem i elektrycznym
piekarnikiem - 7 wat. NA sam zegarek z pikaczem, i gotową zapalarkę
elektryczną. MAstercook
ToMasz

W kwestiach mentalnych się właściwie nie powinienem się wypowiadać ale można inaczej podejść do tematu. Jeśli będziemy mniej zużywać (np. prądu) to dostaniemy w efekcie mniej ale za te same pieniądze (takie realia)

Albo jeszcze inaczej. Jak nie będziemy konsumować to inni nie będą mieć pracy...

Generalnie to nie jest takie proste jak ekologiczność aut hybrydowych ;-)
Jak na razie liczy się kasa i wygoda :-)