Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy dysk jest komputerem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy dysk jest komputerem?
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Fri, 1 Jul 2016 23:23:19 +0200
Dnia Fri, 1 Jul 2016 14:11:46 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

> Czy przeniesienie mojego dysku do innego komputera (satcjonarki lub laptopa)
>pozwoli mi na używanie tego nowego komputera jak starego? Uruchomi się
>ten sam co miałam OS, ten sam pulpit, te same dokumenty?
Niekoniecznie. Jeśli podłaczysz ten dysk do identycznego lub bardzo
zbliżonego pod względem budowy lapka lub kompa jako jedyny dysk (chodzi
tu głównie o rodzaj płyty głównej) to najprawdopodobniej stary OS się
uruchomi. Czym bardziej różny hardwer tym mniejsze szanse na działanie.
O ile oczywiście twój OS to windows :) W przypadku linuksa szanse na
działanie nawet na całkiem innym sprzęcie są duże.
Lecz aby uzyskać dostęp do dokumentów nie musisz uruchamiać OS-a z tego
dysku. W większości przypadków podłączenie tego dysku jako drugiego
pozwoli na dostęp do danych na nim zapisanych.

--
Jacek
"Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a