Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD w BIOSie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD w BIOSie
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Thu, 02 Jun 2016 09:30:09 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 31 May 2016 08:12:38 +0200
 doszła do mnie wiadomość
<574d2b4b$0$22843$65785112@news.neostrada.pl>
 od Trybun <CheIli@jachu.ru>  :

>Nic nie ustawiałem. I myślę że bez zbędnej przesady - w stacjonarnym
>kompie mam płytę Asusa, opcje i ustawienia w minimalnym stopniu różnią
>się od tych w laptopie, pewnie głównie różnicy w wieku, bo stacjonarny
>jest o 5 lat starszy, nie ma tu np. sekcji UEFI. A więc teoria o tym
>wielkim skomplikowaniu zapisów w BIOSie w zależności od konfiguracji
>sprzętu zdaje się być co nieco naciągana...

Czy ten dysk zamontowałeś w kieszeni na dysk wkładanej w miejsce CD?
Jeśli tak, to właśnie przekonałeś się o tym, co może różnić z pozoru
takie same biosy - producent nie zaimplementował w tym biosie
bootowania z tak podłączonego dyaku(nie ma go w biosowym boot menu).
Pewnie to jest cała tajemnica(w moim Dellu e4300 jest tak samo, nawet
Windows nie chce sią na dysku w kieszeni instalować - robię sztuczkę z
podmianą dysku i win odpalam z Gruba).
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546