Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jak ochłodzić laptop?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jak ochłodzić laptop?
From: Marsjanin <mars@marsjanin.tk>
Date: Tue, 31 May 2016 22:56:09 -0000 (UTC)
Dnia Tue, 31 May 2016 12:26:32 -0700, Bolko napisał(a):

> Miałem Sony z C2D i HDD Teraz polesingowego DELL z 3320M z SSD kupionego
> miesiąc temu. I dół grzeje się jak cholera.
> Można coś z tym zrobić?
>
> próbowałem przedmuchać sprężonym powietrzem ale bez efektu:(

Dać do serwisu na konserwację chłodzenia. Jak Poznań to dawaj na priv.

Zanim tak zadziałasz, zbadaj:
– czy słychać wentylator
– jak tak, czy czuć wiatr z jego wylotu
- jak tak, czy owo powietrze jest raczej gorące czy zimne.

ad.:
- jak nie słychać to jest zatarty, przepalony lub zablokowany kocurem
kurzu lub połamanymi elementami obudowy – wymiana, wymiana, tylko
czyszczenie.
- jak wyje ale nie dmucha - jest u wylotu gruby kocur kurzu - czyszczenie.
- jak wyje i dmucha mocno, ale stosunkowo zimnym powietrzem przy gorącej
obudowie – uszkodzony heatpipe (rurka miedziana z gazem, radiator) –
wymiana.

Oprócz tego trzeba wymienić skamieniałe pasty termoprzewodzące oraz
skruszałe i wyschnięte termopady na nowe.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin