Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Potrzebne i7 ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Potrzebne i7 ?
From: Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl>
Date: Wed, 6 Apr 2016 08:56:23 +0200
Mam procesor Intel Core i3-4160 3.60GHz 3MB Socket LGA 1150 54
Płytę ASROCK H87M Pro4 Intel H87 LGA 1150 (2xPCX/VGA/DZW)
Ogólnie ten i3 działa szybko, ale np. ściągnąłem pakiet symulacyjny OMNeT, z 500 mega, zawiera MinGw, rozpakowuje się do 1 giga. Rozpakowywanie trwa 15 minut, ale zwłaszcza na początku jest wolne - kilkadziesiąt kilobajtów na sekundę, estymowany czas oczekiwania około 6 godzin. Nie wiem, dlaczego tak wolno, dysk jest SSD, zip zdawało by się że to format może niezbyt ścisły ale szybki, zwłaszcza dekompresja a nie kompresja. Potem make na SSD (i 8 GiB RAMu) całe 44 minut. Tutaj może pomógł by szybszy procesor. Ale jest kłopot, bo jeśli chodzi o zegar, to już osiągane są fizyczne granice, przyśpiesza się poprzez zrównoleglanie, ale i tak make działa na jednym rdzeniu. Czy w takim razie i7 będzie szybsze od i3? A może lepiej słabszy i5 jakby miał bardziej wyśrubowany zegar?