Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zmodyfikowany EeePC - jaki Linux?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zmodyfikowany EeePC - jaki Linux?
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Mon, 4 Apr 2016 08:33:12 +0000 (UTC)
Dnia 04.04.2016 Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał/a:
> Temat na pograniczu software'u i hardware'u, mam nadzieję, że jeszcze
> kwalifikuje się na tę grupę.

IMHO bardziej na p.c.o.l

> Zastanawiam się nad jakimś Linuksem, najchętniej coś w stylu Debiana
> (przyzwyczaiłem się do niego eksperymentując z Raspberry Pi). Na dobrą
> sprawę jeśli by się dało, mógłby to być właśnie Debian - chciałbym tylko
> wiedzieć jaką konfigurację wybrać, jeśli chodzi o GUI.

Spokojnie bierz Debiana (stable), ale z innym niż defaultowym desktopem
- xfce powinno się sprawdzić. Nie rób tylko błędu pt. "na starym
sprzęcie zainstaluję starą dystrybucję" (typu Squeeze).
Zamiast fundować sobie niełatane dziury zadbaj o niezasobożerne
środowisko. Na pewno na pcol ktoś jeszcze coś doradzi.

Nie mam osobiście doświadczeń z Eee, ale czasem jeszcze odpalam
stareńką Toshibę Portege R100 z Pentium M@1GHz + 512 MB RAM- z icewm
da się spokojnie strony przeglądać- byle nie za wiele zakładek
na raz (powiedzmy do pięciu). Ale 2GB to już świat.

Pisząc na priv zmień domenę na gmail.