Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] wentylator zasilacza

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] wentylator zasilacza
From: Lisciasty <lisciasty@post.pl>
Date: Wed, 30 Mar 2016 10:07:15 -0700 (PDT)
W dniu środa, 30 marca 2016 17:39:02 UTC+2 użytkownik SERG napisał:
> Podłączałeś taki wentylator bezpośrednio do zasilacza czy też może
> wyprowadzane było podłączenie do MoBo?

W starszych kompach, gdzie nie było dodatkowych złączy na płycie,
najczęściej z lenistwa wyprowadzałem przewód wentylatora
przez jakąś dziurę i wtykałem bezpośrednio w dużego molexa,
jak się wydłubie czymś ostrym końcówkę przewodu z wtyczki
wentylatorka to zostaje taka zagięta blaszka, która po lekkim
rozgięciu idealnie pasuje do dziury i po wetknięciu klinuje się.
W nowych płytach, gdzie są stada gniazdek dla dodatkowych wentyli,
można wpiąć gdziebądź. Albo po upitoleniu starego przewodu od wentyla
przylutować i zapakować w termokurcza nowy model, aczkolwiek to już
jest dużo więcej roboty.

> Ja jestem jeszcze przed rozkręceniem zasilacza i przed sprawdzeniem w
> jaki sposób to tam jest podłączone. Z tego co wyczytałem mam zasilacz, w
> którym prędkość obrotowa wentyla jest regulowana w zależności od
> obciążenia więc będę musiał szukać czegoś właśnie z regulacja.

Można tak kombinować, albo jak pisałem poszukać czegoś co ma już
swój własny termistor (w arctic coolingach to był taki zielony
wypierdek widoczny dość wyraźnie) i wtedy wystarczy podpiąć
gdziekolwiek gdzie jest zasilanie, a on sam się będzie regulował
w zależności od temperatury. Tanie toto jest a działa zaskakująco dobrze.

L.