Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Monitoring na PC

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Monitoring na PC
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Tue, 29 Mar 2016 13:15:24 +0200
są takie kamerki, nazywa się to top201. kosztuja od 16 dolców w górę i widzą obraz w HD. naprawdę w HD. tzn jak już pisałem na innej grupie, w sklepie, dawniej przy cctv było widać ile jest wydawanych banknotów, teraz widać jakie są nominały. Napewno te kamery działają lepiej niż naprzykład edimaxy, które są reklamowane jako 1.3mpix, ale _tylko_ z internet explorerem i activex.
wady:
Wszystkie te kamery maja "oko" do wyboru 1/4 albo 1/3 cala. to mniejsze widzi już zajebiscie wyraźnie, ale ma węższy kąt. mimo 90cio stopniowego obiektywu - jest 60-moze 70 stopni. więc albo wiekszy przetwornik, albo inny obiektyw. KAmerki za kilkanaście dolców widzą... i koniec. cokolwiek zobaczysz sam w reklamach - nie ufaj. one mają w menu niestworzone opcje - ale one nie działają. nie zapiszesz tą kamerą obrazu na NAS-ie, itp. jedyne co działa to chyba wysłanie fotki na ftp przy wykryciu ruchu.

Co ciekawe korzystają z chmury. ale to radzę uważać, bo działa to dość dziwnie. PRecyzując. moje kamery mają interet gsm, czyli zero stałego ip. mimo to, mogę zobaczyć obraz, ale tylko wtedy, gdy oglądam je ze stałęgo ip. czyli gsm-gsm nie działa. natomiast działa, gdy kamera ma stałe ip, natomiast ja oglądam korzystając z telefonu z intenetem gsm.
transfer sd - 300-400 KB/s natomiast HD - 2.5Mb/s

sugeruje kupować kamery których soft w reklamach wygląda identycznie. nie ważne jaka obudowa, ważne abyś potem miał jeden program od monitorowania kamer. jeśli w docelowym miejscu masz stałe ip, to możesz kamery oglądać wieloma programami na androida. Natomiast zapis nagrań na pc - masakra. znaczy ja próbowałem na laptopie dwurdzeniowym (nie pamietam jakim) - zajętość 80% przy 2 kamerach. Polecam więc kupno rejestratora. też nie drogi. do tego kabelek esata sata, zasilacz 12/5v dysk i jazda.

poniżej skróty do ofert w chinach. płatne z polskiego banku, bez konieczności zakładania kont finansowych albo kart kredytowych. Nie sugeruj się cenami, bo często są promocje. kamera 16-19 dolców (choć radzę kupić droższą opcje ze względu na kąty obiektywu, więc moze kosztować 23-25 dolców). z mikrofonem - 25-30USD. Trzeba trochę poszukać kto ma dzisiaj najtaniej. żadna z podanych przezemnie kamer nie ma wifi, ale to nie problem, znajdziesz takie które mają identyczne parametry i wifi. (albo dołożysz stary router wifi). Tylko dobrze się zastanów czy warto i czy to ma sens. Bo bez kabelka z prądem wifi też nie zadziała. tak więc jak już ciągniesz jeden kabel(12v), czy to taki problem pociągnąć drugi(lan)? A czy wogóle wifi da radę z takim transferem(hd!)? Oczywiście przy jednej kamerze - tak, ale przy kilku? diody ir dają radę wewnątrz, w pokoju. ale na zewnątrz, raz że nie bardzo oświetlają, znaczy słabo, a dwa że wabią owady, które uruchamiają detekcje ruchu

mnie się przez ostatnie 1.5 miesiaca nic nie zawiesiło, nie przestało działać. ale konfiguracja zajęła mi trochę czasu, pomogły fora interenowe i modlitwa. nie żartuje. 4 kamery, zapis aktywowany detekcją ruchu, dysk 500 giga, wolne 160

ToMasz

kamera z mikrofonem i dzwiękiem:
http://www.aliexpress.com/item/Mini-HD-720P-960P-IP-Camera-Audio-With-External-Pickup-Microphone-Security-Dome-Indoor-Camera-IP/32430552026.html

tu bez dwięku