Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pendrive Kingston (gwarancja 5 lat)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pendrive Kingston (gwarancja 5 lat)
From: Marsjanin <mars@marsjanin.tk>
Date: Wed, 16 Mar 2016 23:32:18 -0000 (UTC)
Dnia Mon, 14 Mar 2016 09:57:26 +0100, mirekc napisał(a):

> Dvb-t ma swoją specyfikę. Ja mam podobny problem z telewizorem i
> pendrivem GoodRam. Po podłączeniu do telewizora przestaje nagrywać w
> losowych momentach, albo zapisuje puste pliki, albo rozwala się
> partycja. Po przeformatowaniu i podłączeniu do kompa nie wykazuje
> żadnych błędów, można zapisywać, odczytywać, uruchamiać różne testy i
> nic. Nawet nie ma jak reklamować, bo sprawdzą na kompie i uznają, że
> dobry.

Problemy mogą być dwa.

Pierwszy – to zbyt wolny zapis i przepełnienie bufora, wskutek czego
przerwanie nagrywania oraz uszkodzenie pliku. Jednak posypania się
tablicy plików bym się nie spodziewał. Choć – jeśli to jakaś natywna, to
być może, że kiepska i właśnie tak to działa.

Drugi potencjalny problem to zbyt duży apetyt na prąd, lub zbyt mała
(mniejsza niż przepisowe 500 mA) podaż natężenia prądu z urządzenia.
Skutkuje to „zgubieniem” pendrive'a zupełnie, jak przy jego wyjęciu
podczas zapisu (też wtedy nie liczyłbym ani na fragment pliku).

Na to pierwsze nic nie pomożemy, a powodem może być też zużyta pamięć w
pendrivie, potrzebująca więcej czasu na korekcję błędów, czy zapis po
prostu.

Na drugie – spróbuj podłączyć przez zasilany hub USB. Jeśli pen nie
będzie widoczny, trzeba pomyśleć nad uczonym kabelkiem typu gniazdo i
wtyk USB a dodatkowo między nimi w zasilanie bezpośrednio wpięte 5 wolt z
zasilacza już dowolnego.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin