Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Sreamer do domowych zastosowań

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Sreamer do domowych zastosowań
From: sczygiel@gmail.com
Date: Sun, 7 Feb 2016 08:44:50 -0800 (PST)
W dniu niedziela, 7 lutego 2016 12:36:57 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały
napisał:
> Cześć.
>
> Takie założenia:
> 1) Kaseta ~1.5TB (bez kompresji, bo dane już kompresowane)
> 2) Mieści się w miejscu na 5'25
> 3) Tanie kasety
>
> Jaki można kupić streamer który spełnial by te założenia? Widzę że mam
> raczej "wybór" w postaci LTO. Ale może jednak coś przeoczyłem czym warto
> się zainteresować? Ekslopatowany będzie raz na pare tygodni, nie zależy
> mi na szybkości ani super ficzerach. Do zastosowań domowych. Obecnie
> używam dysku, ale jakoś większe zaufanie miałbym do kaset.

I zostań przy dysku.

A dane naprawde istotne i zmieniane nagrywaj sobie na jakieś nosniki optyczne.

Dobry napęd LTO to spore pieniądze.
U nas ludziki z hp kiedys mówili że producent ne daje gwarancji że taśma
zostanie poprawnie odtworzona w innym napedzie niz była nagrana.

Dla pewności powinieneś mieć w przyszłości dostęp do takiego napędu na wypadek
kiedy ten który masz ci padnie i zostaniesz z kupka taśm.

chyba że znajdziesz sensowny napęd za 500-900PLN.
Wtedy w porównaniu do cen dysków to ma sens.

Moje rozwiązanie:
Podpinam dyski do linuxa. Montuje je po ich uuid.
Zapuszczam skrypt rsync który z kopii roboczych kopiuje dane na dyski backupowe.
Dodatkowo z katalogów bardzo roboczych i osobistych robie kopie do katalogu
tymczasowego aby stamtąd nagrać plyty cd/dvd (na wypadek wirusa szyfrującego).

Koszty nikłe, rotacja dysków spokojna, dyski mozna reuzywać w innych sprzętach
jak mniejsze umierają...

Dostep do danych szybki.

Kasety to ślepa droga :)

Ale jak chcesz to spróbuj, może odkryjesz ich ukryte zalety :)