Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Słuchawki bluetooth do kompa?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Słuchawki bluetooth do kompa?
From: JaNus <bez@adresu>
Date: Mon, 28 Dec 2015 19:23:53 +0100
W dniu 2015-12-28 o 10:06, jakson pisze:

jest podana wersja Bluetooth, np. 2.1 albo 4.0
Jaka jest między tymi wersjami różnica z punktu widzenia użytkownika?

Nie warto brac modulu Bluetooth ponizej  v3.0 + HS a najlepiej wziac
v4.x (Bluetooth low energy):
https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

Zerkam do pl.wikipedii, i czytam:
Bluetooth 1.2 – 328 kb/s
Bluetooth 2.0 + EDR – Enhanced Data Rate - 2,1 Mb/s
Bluetooth 3.0 + HS (High Speed) – 24 Mb/s (3 MB/s)
Bluetooth 3.1 + HS (High Speed) – 40 Mb/s (5 MB/s)
Bluetooth 4.0 + LE (Low Energy) – 1 Mb/s[4] znacząco ograniczono pobór energii (np. praca czujnika temperatury, przez wiele miesięcy na baterii pastylkowej), kosztem obniżonego transferu

Hm, a jeśli mi bardziej na transferze zależy, a ta oszczędność energii jakoś mi nie jest specjalnie ważna, to chyba się zdecyduję na te słuchawki z radiem, Bluetooth 3.0 i akumulatorkiem 400 mAh A poza tym, to skoro częstotliwość próbkowania dźwięku zapisanego na CD to 44,1 kHz, co pozwala na odwzorowanie dźwięku o częstotliwości do 22,05 kHz, to do użytkowania słuchawki w zupełności by wystarczał Bluetooth 1.2 ?