Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Kopia dysku PATA sektor za sektorem

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Kopia dysku PATA sektor za sektorem
From: ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow>
Date: Sun, 20 Dec 2015 13:00:17 +0100
Chcę odzyskać dane (niechcący usunięty folder Outlooka Express) z dysku 3,5''
WD 80GB ATA.
W tym celu chcę najpierw skopiować dysk źródłowy sektor za sektorem na inny
dysk, przykładowo kupiony z demobilu inny WD 80GB, i pracować na takiej kopii.
Pytania:
Czy nie ma jakiejś przeszkody, aby ten dysk "z demobilu" był SATA, a nie ATA?
Czy nie ma jakiejś przeszkody, aby ten dysk "z demobilu" był powiedzmy
100-160GB?
Czy nie ma jakiejś przeszkody, aby ten dysk "z demobilu" był 2,5'' w miejsce
3,5''?
Podłączał i tak będę do jakiegoś laptopa przez przejściówkę/przejściówki USB.
Teoretycznie żadne z powyższych nie jest przeszkodą, no ale jest może jakaś
praktyka poza teorią?
A może z tego źródłowego 80GB zrobić obraz na NAS i pracować na takim obrazie?
Jeżeli tak, to jakim programem?
Dyski w lapkach są SSD i nie zmieści mi się na nich obraz aż 80GB.