Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jak tego używać (USB)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jak tego używać (USB)
From: JaNus <bez@adresu>
Date: Fri, 18 Dec 2015 22:17:01 +0100
http://allegro.pl/737-markowy-hub-rozdzielacz-10x-usb-quer-zasilacz-i5651351096.html

Coś nie do końca jasne, co on "umie". W ogóle opis jest jakiś mylący, bo przykładowo na zdjęciu widać że hub ma 10 gniazdek Wy. natomiast w opisie czytam: "Hub wyposażony jest w dodatkowe cztery porty USB, co zwiększa jego wielofunkcyjność." — co się razem jakoś nie zszywa! No chyba że nie chodziło o to że "wyposażony" jest hub, ale... zasilacz? Który dzięki temu można używać jako ładowarkę, bez podłączania huba, i odpalania kompa?

A poza tym chociaż to ustrojstwa ma zasilacz, to nic już na temat jego mocy, no a to chyba może być ważne, jeśli ktoś chciałby podłączyć do niego chociaż jedną koparkę bitcoinów. No i chyba do tego on służy, aby kopać? bo do innych zastosowań to aż 10 (14?) gniazdek USB to raczej potrzebne nie jest.

to cos ma zasilacz 5V 1A,

A to ci ciekawostka,teoria spiskowa n.t. kol. PO-gł. wydaje się potwierdzać! No bo sąd on wziął owe 5V/1A - w podlinkowanym ogłoszeniu nie ma o tym ani mru-mru!

jak się tego używa? nie chcę nic popalić
przy okazji więc wolę zapytać zanim podłączę...

Wiesz (od innych TW?) jaką ma to-to moc, a nie wiesz, czy nie spali czegoś na We~ lub Wy~jściu?

> mam tez drugiego huba bez zasilacza, czy dla bezpieczeństwa
> (chodzi o nie upalenie portu w lapku)

Tak z ciekawości: a po co Ci hub, wprawdzie z zasilaniem, ale przy tym najwyraźniej pasywny, aż na 10 gniazd - akurat do laptopa? Bo do kopania kryptowaluty to chyba raczej lepiej użyć PC biurkowego? No ale może chodzić o to, że lapek na stałe zasilany z 230 będzie chyba nieco mniej żarł prądu niż PC-et. A jego moc obliczeniowa i tak do kopania używana nie będzie, bo te specjalizowane układy (ASIC) robią to o całe *kilka_rzędów_wielkości* szybciej, niż najlepsze nawet CPU!

> mogę podłączyć do lapka ten hub usb
> bez zasilacza, a do niego dopiero ten z zasilaczem?
> jak się sfajczy to port ocaleje?

No przecież huby raczej żadnych bezpieczników (zazwyczaj) nie mają, dlatego podpięcie tak szeregowo nie za bardzo może zabezpieczyć. Ale jeśli ma Ci to dać jakieś tam poczucie bezpieczeństwa, no i ten dodatkowy hub poniewiera się w szufladzie bezrobotny, to go użyj.

Dobre rady nic nie kosztują

   i przeważnie warte są
                swojej... ceny!