Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Podkręcanie PIV

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Podkręcanie PIV
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Thu, 10 Dec 2015 09:00:12 +0100
Dnia Wed, 9 Dec 2015 22:10:10 +0100, qwerty napisał(a):

> Nie napisałeś jaką masz płytę główną, jaki zasilacz.
MSI 865pe-neo2p, zasilacz EPS-300W

> p4 ogólnie to były słabe procesory.
Znam ten pogląd.

> Miałem 630 podkręcony do 3,8GHz i zalman 7700 na min obrotów nie wyrabiał. Na
> pełnej prędkości wentylatora po kilku godz. na cpu miałem >100*C.
Jest niezły radiator - klocek miedziany z 2 setkami miedzianych blaszek
i regulowany wiatrak. W półstresie (odtwarzanie filmów, praca
antywirusa) temp. rdzeni 47 i 43 stC. przy 2500 rpm (minimalne obroty,
bo wiatrak na pełnym zasilaniu ma 4500 rpm).

> Dopiero montaż wodnego chłodzenia dało ciszę. Lepiej zobacz co obsłuży płyta
> główna i zmień cpu (nawet core duo będzie wydajniejsze).
Niestety, wyżej P4 nic nie obsłuży.  Oryginalnie był tam Cel. 2,66 więc
zamiana na P4 3@3,3 daje się zauważyć.

--
Jacek
        I hate haters.