Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Podkręcanie PIV

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Podkręcanie PIV
From: "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
Date: Wed, 9 Dec 2015 22:10:10 +0100
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ja9iq3wps7jd$.sxc8pkn0rtdr.dlg@40tude.net...
 Chciałbym podrasować starego peceta z:
Intel® Pentium® 4 Processor 745 supporting HT Technology
(512K Cache, 3.00 GHz, 800 MHz FSB) SL6WK. Pamięta jeszcze ktoś jak
dalece jest sensowne podkręcanie tegoż? I nie chodzi mi o jakieś
wyczynowe czyw wręcz rekordowe dane. Komp będzie używany przez mało
gramotną w te kolocki osobę (do poganiania przeglądarki z fejsbukiem i
do skejpa) więc stabilność ważna.

Nie napisałeś jaką masz płytę główną, jaki zasilacz.
p4 ogólnie to były słabe procesory.
Miałem 630 podkręcony do 3,8GHz i zalman 7700 na min obrotów nie wyrabiał. Na pełnej prędkości wentylatora po kilku godz. na cpu miałem >100*C. Dopiero montaż wodnego chłodzenia dało ciszę. Lepiej zobacz co obsłuży płyta główna i zmień cpu (nawet core duo będzie wydajniejsze).