Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karta WiFi do EeePC 901

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karta WiFi do EeePC 901
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Fri, 30 Oct 2015 13:17:39 +0100
W dniu 2015-10-30 o 13:07, Przemysław Ryk pisze:

> Jakie wyprowadzenia do podłączenia dysków masz w EeePC 901? Nie przypadkiem
> najzwyklejsze SATA 3Gbit, a w środku siedzi po prostu zwykły dysk 2,5"?

Nie. W tym modelu akurat były instalowane dwa żałośnie wolne SSD.
Jeden (główny) w gniazdku, do którego można się dostać tylko przez
wymontowanie całej płyty głównej. Drugi jest dostępny pod klapką w
spodzie obudowy. Ten drugi jest nieco dłuższy, choć wydają się mieć
podobne złącze.

Tutaj można znaleźć kilka zdjęć.
http://blog.binarymist.net/2013/05/25/upgrade-linux-eee-pc-901-4gb-ssd/

Moje pytanie bierze się stąd, że trochę czytam i nie mogę znaleźć
jednoznacznej odpowiedzi. Jedni piszą, że mini PCI-E to coś zupełnie
innego, niż mSATA, pomimo identycznego złącza i zainstalowanie jednego w
slocie drugiego może uszkodzić zarówno dysk, jak i komputer. W opisach
wielu aukcji widzę jednak występujące obok siebie skróty mSATA i mPCIe.
Więc jak to w końcu jest?

Czy taki dysk się sprawdzi?
http://allegro.pl/dysk-ssd-1-8-crucial-m550-128-gb-msata-550-mb-s-i5756517274.html

Na pewno nie wejdzie do złącza pod klapką (jest za krótki, żeby go
przykręcić, no chyba, że istnieją jakieś adaptery). Czy jednak mogę go
zastosować zamiast wewnętrznego? Czy też posiada niekompatybilny interfejs?