Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] rejestracja obrazu z kamer IP na.... NAS-ei?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] rejestracja obrazu z kamer IP na.... NAS-ei?
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Thu, 29 Oct 2015 21:23:16 +0000
On 29/10/2015 18:11, ToMasz wrote:

jakies czas temu, niedawno, była dyskusja o NASie. Przy okazji ktoś
wspomniał o możliwości zapisu tego co widzi kamera IP. czy możecie mnie
naporowadzić na dyskusje, albo wspomóc linkami do konkretnych rozwiązań?

Jaki to NAS? Wszyscy mają zgadywać?
Zajrzyj na WWW jego producenta - praktycznie na wszystkie jest jakieś rozwiązanie jak nie w postaci wtyczki to da się zainstalować z ssh. Problemem może być współpraca z konkretnym modelem kamery - też nie podałeś co to.

Tyle że ja stoję przed koniecznością zakupu rejestratora, albo
przerobienia PC na rejestrator. To ma być trwałe kompletne rozwiązanie,
nie ciekawostka. Program zoneminder mnie pokonał złożonością
konfiguracji. programów od producenta kamery nie chcę, bo one działają
wyłącznie z kamerami tego producenta....

A ta kamera jest na liście kompatybilności z ZM? Niektóre, których nie ma też działają, ale musisz "wymacać" ścieżki do streama. Może daj to zrobić komuś kto wie co robi, bo akurat o lepsze rozwiązanie niż ZoneMinder to IMO ciężko. BTW. Część kamer aktualnie w ofercie nie potrzebuje żadnego softu - ich firmware jest na tyle "cwane", że ma wszystko co trzeba z detekcją ruchu włącznie. Wszystko konfigurowane przez WWW. Jedyne co musisz podać to jakąś lokalizację w sieci gdzie ma się to nagrywać (czasem mają slot na kartę pamięci). IMO trzeba było pytać o dostępne rozwiązania przed zakupem kamer - chyba, że kupiłeś tanio jakieś używki, z którymi warto "powalczyć".

--