Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] HDD Killer

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] HDD Killer
From: PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>
Date: Sat, 17 Oct 2015 21:13:50 +0200
Czołem. Ze starych czasów został mi dysk 250 GB PATA ( Caviar blue ), z którym nie wiadomo bardzo było co zrobić. Na znanym portalu aukcyjnym zakupiłem *najtańszą* obudowę zewnętrzną do dysku z zasilaczem i interfejsem PATA/USB zrobiłem dysk przenośny dla syna. Popracowało toto jakiś czas aż się popsuło - W7 dysk widział, ale nie rozpoznawał formatu. Po tym padzie pomyślałem że dzieciak nie dopilnował wyłączania pamięci USB. Format zrobiony na żywca, pod PATA, SMART OK. Całość popracowała znowu jakiś czas, aż do dziś, gdy format znów jest nieczytelny. Pal licho dane, ale wydaje mi się że to chińska elektronika PATA/USB albo zasilacz najzwyczajniej w świecie zarzyna dysk. Najprostsze wyjście to kupno innej kieszeni, ale wybór kieszeni z interfejsem PATA jest praktycznie zerowy. Jakieś pomysły ? Mam pod ręką przelotkę SATA/PATA, ale wątpię by się to zmieściło w kieszeni z interfejsem SATA/USB.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem