Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [Windows 8.1] Delikatna korekta układu klawiatury

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [Windows 8.1] Delikatna korekta układu klawiatury
From: "Wiktor S." <wswiktorSP@Mpoczta.fm>
Date: Wed, 7 Oct 2015 03:52:07 +0200
Czy można w jakiś sposób zmodyfikować rozkład klawiszy,

Można...

najlepiej bez
wprowadzania trwałych zmian do systemu, tak aby inne klawiatury można
było obsługiwać normalnie? Nie wiem...

Nie można. Windows obsługuje jeden układ klawiatury na raz. Fizycznych klawiatur może być kilka, ale wszystkie zawsze funkcjonują identycznie. Modyfikacja układu będzie aktywna na wszystkich.

Jakieś dodanie własnego standardu, różniącego się od polskiej klawiatury "programisty" tylko
zamianą tych dwóch klawiszy?

Układ klawiatury pod Windowsem (te polskie programisty itp) można tworzyć programem MSKLC. Ale nie pozwala to na modyfikację klawiszy specjalnych, bo to jest obsługiwane pod Windowsem na niższym poziomie.

Można to jednak zrobić odpowiednimi wpisami w rejestrze. Podejrzewam że różne programy do remapowania klawiszy działają na tej samej zasadzie.

Przepis trudno znaleźć w necie, szukać pod hasłem "scancode map".
Działa na pewno, bo sam mam w laptopie przesunięty prawy alt i wyczarowany prawy control (nie było go w cale) kosztem zupełnie zbędnego klawisza (zdublowany slash, czy coś takiego).

Ale jak już mówiłem, działa to na wszystkie klawiatury, więc na zewnętrzną też, co będzie denerwujące jeśli chcesz z zewnętrzej korzystać. Ja nie mam tego problemu bo nigdy klawiatury nie podłączam.

--
Wiktor S.