Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] [Windows 8.1] Delikatna korekta układu klawiatury

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] [Windows 8.1] Delikatna korekta układu klawiatury
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Sun, 4 Oct 2015 03:09:39 +0200
Kupiłem ostatnio klawiaturę bluetooth do swojego tableta ThinkPad Tablet
2 (urządzenie na Atomie, z "pełnowymiarowym Windowsem 8.1). W sklepie
nie zauważyłem, że jest ona wzorowana na rozwiązaniach formy Apple i
klawisz alt jest odsunięty od spacji, bliżej niej znajduje się klawisz
"Command", który tutaj pełni funkcję klawisza "Windows". Czyni to
wpisywanie polskich znaków bardzo frustrującym doświadczeniem.

Czy można w jakiś sposób zmodyfikować rozkład klawiszy, najlepiej bez
wprowadzania trwałych zmian do systemu, tak aby inne klawiatury można
było obsługiwać normalnie? Nie wiem... Jakieś dodanie własnego
standardu, różniącego się od polskiej klawiatury "programisty" tylko
zamianą tych dwóch klawiszy?