Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] RAID (1?) na dyskach o różnej pojemności

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] RAID (1?) na dyskach o różnej pojemności
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 10 Sep 2015 23:10:06 +0200
27 sierpnia 2015 22:26  Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w
news:mrnrq6$3gd$1@news.icm.edu.pl ...
:
: Nawet mając tylko dwa dyski możesz na nich stworzyć jednocześnie RAID-0 i
: RAID-1. Wtedy cenne dane lądują na 0, a te których strata jest dopuszczalna
: na 1.
:

Jak nie omieszkałem dostrzec, koledzy Adam, Waldek, i autor powyższego, Max —
skorygowali, iż "odwrotnie" — czyli "cenne dane lądują na >>jedynce<<"...

Natomiast nie bardzo chwytam jak to jest, że na dwóch dyskach można postawić
dwa, różne RAID-y, a nie można postawić jednego, plus jakieś-tam wolne miejsce
*bez* RAID-owania go? Co przecież powinno skutkować tym, że gdy "ustawiane"
dyski mają różną pojemność, to nie utracimy owej "nadmiarowej" jednego z nich...

No i pytanie zasadnicze: jak się taki RAID-0 * RAID-1  zakłada, musi być obsługa
tego w BIOSie (mam dość starą płytę), czy też programem zewnętrznym? Jakim (mam
W-XP SP3)?

--
Posiadasz wolne moce obliczeniowe? Dołącz do projektu BOINC  — przetwarzania
rozproszonego, wykorzystującego domowy sprzęt, do profesjonalnych projektów.