Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Dual Core -> core 2 quad

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Dual Core -> core 2 quad
From: PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>
Date: Sat, 8 Aug 2015 12:15:03 +0200
Czołem. Mam wątpliwości, stąd wolę zapytać. Jest sobie taki firmowy pececik jak HP Compaq dc7900 Small Form Factor PC. Na pokładzie ma jakiegoś Dual Core. W dokumentacji stoi, że można tam wsadzić Core 2 Quad Q8200:

h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c01570344

Q8200 mogę mieć *za free* i przyszedł mi do głowy upgrade. To jest PC do netu więc nie wymagam cudów.

Moje wątpliwości dotyczą dwóch rzeczy.

1. Obecny procek ma TDP 65W, tymczasem Q8200 ma TDP 95 W. Radiatorek w obudowie desktop wielkością nie grzeszy. Skoro jednak Q8200 występuje w dokumentacji, powinno toto działać. Wiem że są procesory Q 8200 *S* z TDP 65 W, ale mało dostępne.

2. Na stronach HP nie znalazłem informacji o kompatybilności BIOSU z Q8200, no ale znów - Q8200 jest w dokumentacji.

Ryzykować podmianę procesora ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem