Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wentylator procesora x2 - nie reguluje prędkości

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wentylator procesora x2 - nie reguluje prędkości
From: "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>
Date: Wed, 15 Jul 2015 15:04:59 +0200
Mon, 13 Jul 2015 16:42:10 +0200, w <XnsA4D6A9E90FA83elektronik@localhost.net>,
PiteR <email@fauszywy.pl> napisał(-a):

> [...]
[...]
> Płyta powiedzmy wystawia na złączu +5V i wiatrak jest na 5v to ma się
> kręcić na 100%
> Płyta wystawia na złączu +12v i wiatrak jest na 12v to ma się też
> kręcić na 100%.
> Albo masz niesprawny wiatrak albo wiatrak na złe napięcie albo płyta
> mimo wszystko nie przyjeła do wiadomości, że masz podłączony wiatrak
> 3 pin.

Dziś odpaliłem go na zimno i wentylator początkowo chodzi na ok. 1000obr., po
obciążeniu wzrasta do 3,5k, czyli jednak wszystko niby prawidłowo i te ok. 3,5k
to chyba jego max. Tylko, że nie schładza procka należycie.

Mon, 13 Jul 2015 23:35:36 +0200, w <mo1av9$tbn$1@news.icm.edu.pl>, "maX"
<averwywal@interia.pl> napisał(-a):

> To prawdopodobnie nie jest wentyl od tego CPU. Po pierwsze powinien mieć 4
> piny, po drugie skoro pracując na maksymalnych obrotach (brak regulacji) nie
> daje rady schłodzić procesora.
> Ewentualnie wyłącz w biosie wszelką regulację prędkości.

Wentyl ma naklejkę AMD, *przypuszczam* więc, że to mógł być box. Do płyty też
pasuje mocowanie (Gigabyte GA-M55S-S3 rev. 1.1).  Na pewno powinien mieć 4
piny? Po co w ogóle aż tyle? :)

Tue, 14 Jul 2015 07:52:49 +0200, w <1jnl0jdfjbheb.l7dvkgamstvv.dlg@40tude.net>,
" ...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh> napisał(-a):

> A pastę na procku wymieniłeś? Może to tu jest problem?

Wymieniłem na jakąś resztkę srebrnej, którą miałem -- ale muszę to zrobić
jeszcze raz i porządnie, bo radiator nie grzeje się. Na dodatek komp zaczął
pracować jak muł, posypał się W8.1 i nie chce się zreinstalować ("nie można
sformatować partycji" - SMART nie wykazuje błędów :/, prime95 też chodzi bez
problemu, memtest czysty... ).

Chodził dobrze, dopóki nie zachciało mi się go wygrzać :)