Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] wydajność SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] wydajność SSD
From: "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl>
Date: Fri, 26 Jun 2015 11:24:24 +0200
Potęgą w dyskach SSD nie sam transfer jest kluczem ich świetnej wydajności,
lecz czas dostępu i ilość operacji I/O na sek.
Transfer realny sekwencyjny na poziomie 200MB/s to jest i tak szybko.
Choć rozumiem rozgoryczenie ze jest mniej niż deklaruje producent.

Nie przeszło Ci przez myśl, że dysk jest podłączony do portu SATA 3Gbit
wobec czego osiągów dostępnych na portach SATA 6Gbit nie ma jak z niego
wydusić?

Dysk jest wpięty w SATA2 i to jest zaznaczone w wątku.
Chodzi mi bardziej o powód dla którego dyski SSD dają taki odczuwalny wzrost wydajności/responsywnosci komputera. I nie wynika to bynajmniej z ich transferów sekwencyjnych dochodzących do 500MB/s (to można uzyskać z polaczenia zwykłych dysków w macierz)
a z ilości IOPS które są w stanie obsłużyć i na to chciałem zwrócić uwagę.

Innym słowy - nie przejmować się i tak będzie milo się pracowało z dyskiem SSD :)

BUNIEK