Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Rozdzielczość matrycy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Rozdzielczość matrycy
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 13 Jun 2015 20:33:13 +0200
Dnia Sat, 13 Jun 2015 11:03:25 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

> Witam
> Czytam grupę od jakiegoś czasu tą grupę.
> Czasami pojawia się wątki o rozdzielczości.
> Do tej pory myślałem zakładałem że im lepsza typ lepiej.

A jaka to ta lepsza? W sensie wyższa?

> Ale czytając te wątki zacząłem mieć mętlik w głowie.
>
> Pytanie czy dla typowego użytkownika (internet+ office)
> można założyć domyślnie że każda będzie równie dobra :)
> Jeśli nie to czy można to wytłumaczyć po polsku?

Nie. Nie każda będzie równie dobra. Rozdzielczość warunkuje Ci, ile rzeczy
możesz jednocześnie wyświetlić na ekranie. Ale rozdzielczość w połączeniu z
wielkością matrycy daje jakąś informacje o tym, na ile czytelne to wszystko
będzie. Przykładowo 1920×1080 na monitorze 23" i w laptopie z przekątną 14"
to dwie różne bajki, choć ilość informacji wyświetlisz na nich identyczną.

[ Nie jestem wojującym ateistą, mój ateizm jest łagodny i współczujący;    ]
[ To mój antyklerykalizm jest wściekły jak sk…        (znalezione w necie) ]