Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Rozdzielczość matrycy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Rozdzielczość matrycy
From: "Wiktor S." <wswiktorSP@Mpoczta.fm>
Date: Sat, 13 Jun 2015 20:15:01 +0200
Czytam grupę od jakiegoś czasu tą grupę.
Czasami pojawia się wątki o rozdzielczości.
Do tej pory myślałem zakładałem że im lepsza typ lepiej.
Ale czytając te wątki zacząłem mieć mętlik w głowie.

Pytanie czy dla typowego użytkownika (internet+ office)
można założyć domyślnie że każda będzie równie dobra :)
Jeśli nie to czy można to wytłumaczyć po polsku?

Jak rozdzielczość jest przesadnie za wielka w stosunku do rozmiarów fizycznych ekranu (czyli dpi monitora jest bardzo duże), to wszystko jest po prostu malutkie, i jak oczy nie domagają to nic człowiek nie widzi.

Rozwiązaniem jest wtedy ustawienie wyższego dpi w systemie, ale z tym wiążą się problemy - nie wszystkie programy prawidłowo sobie radzą, zdarza się że tekst wyłazi z okienka na przykład, albo całe okno jest przeskalowane a przez to tekst jest nieostry.

--
Wiktor S.