Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ile energii powinien zuzywac zasilacz 90 W 12 V 7, 5 A na bi

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ile energii powinien zuzywac zasilacz 90 W 12 V 7, 5 A na biegu jalowym bez zadnego obciazenia?
From: " 666" <6@6.6>
Date: Wed, 4 Mar 2015 10:06:55 +0100
Właśnie takim miernikiem SilverCrest, ale pomierzyłem nim wcześniej kilkanaście różnych zasilaczy i pomiary są wiarygodne (niektóre zasilacze pobierają nawet 0,0 wat bez obciążenia), część zasilaczy powymieniałem na bardziej sprawne energetycznie. Zwróć uwagę, czy poprawnie odczytujesz (przy niskich pomiarach przesuwa się kropka dziesiętna na wyświetlaczu i z daleka pomyślisz, że wynik jest 10x większy).

Akurat mam pod ręką:

* chiński zamiennik do Panasonica (na torebce było logo Lenovo, pewnie ta sama wtyczka) za $6 z wysyłką(!!): 0,0 wat;
* oryginalny stary Panasonic 15,6 V / 5 A: 2 wat;
* oryginalny stary klocek HP 18,5 V / 6,5 A: 4,3 wat;
* oryginalny nowy płaski Dell 19,5 V / 4,62 A: 6,2 wat

-----
Czym mierzysz tą moc?
Ja mam jakiś prostacki miernik energii z Lidla i przy mocach poniżej 20-30 watt to on ma raczej kiepską dokładność i dosyć znacznie zawyża wskazania.