Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Laptop jako mini-PC

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Laptop jako mini-PC
From: ".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl>
Date: Wed, 04 Feb 2015 11:09:07 +0100

Dorastam do decyzji o wymianie poczciwego blaszaka (AMD Athlon Dual Core 4850e) w budzie ATX na coś a la mini-PC. Komp służy w zasadzie do pracy internetowo-biurowej, a więc nie potrzebuje wyśrubowanej mocy. Gry, filmy, inne zasobożerne zastosowania odpadają. Powodem do zmiany jest prądożerność obecnego zestawu (mam wrażenie, że zasilacz 350 W się marnuje) i buda ATX zajmująca miejsce.

Rozglądam się za mini-PC z wydajnością pomiędzy i5 a i7 - tak na wszelki wypadek. Nie chcę po prostu, aby ten mniejszy kadłubek był mniej wydajny niż trochę leciwy zestaw, który mam obecnie.

Na razie brałem pod uwagę wynalazki typu Intel NUC, Fit-PC czy Gigabyte Brix, ale zabija cena wahająca się w okolicach 1500-2000 zł. Chciałbym wydać ok. połowę tego.

Przyszedł mi do głowy pomysł kupienia wydajnego używanego laptopa na i5 albo i7 i podłączenia do niego monitora i innych peryferiów. Laptop pełniłby wówczas rolę mini-PC, działając z zamkniętą klapą. Na razie nie doszukałem się wad takiego rozwiązania poza może jednym - trudności z włączaniem laptopa (trzeba podnosić ekran, żeby wcisnąć przycisk). Ale pomyślałem, że niektóre mają może w BIOS-ie wybudzanie z klawiatury podpiętej po USB (nie za dużo chcę?).

Czy ktoś może się wypowiedzieć, doradzić w sprawie takiej koncepcji?

--
.B:artek.