Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sun, 1 Feb 2015 20:35:10 +0100
Dnia Sun, 1 Feb 2015 19:15:56 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

> Pewne operacje są szybsze - uruchamianie programów, działanie przeglądarki.
> Natomiast czy sama moja praca dzięki SSD odbywa się szybciej? Różnice są
> pomijalne. Ja po prostu uruchamiam kompa, soft i pracuję. Dane i tak trzymam
> na RAID10 na klasycznych talerzowcach, gdyż SSD jest po prostu za mały na
> moje potrzeby magazynowania danych. Większy zysk wydajnościowy uzyskałem
> przesiadając się na szybszy procesor mający do dyspozycji znacznie więcej
> RAMu.

Czyli jesteśmy zgodni w poglądach. Pewne operacje są wyraźnie szybsze.
Problem się ujawnia kiedy próbujemy temu zjawisku nadać wartość. Lecz po
krótkim zastanowieniu przyznasz mi rację że wartość będzie zależała od
rodzaju pracy wykonywanej na kompie. Ktoś kto włącza komp raz na dobę
pracując na nim od rana do wieczora może sobie cenić taniość i pojemność
swoich talerzowców, ktoś kto podchodzi do kompa kilka razy na dobę na 5
minut może sobie cenić uruchamianie w kilkanaście sek. Ponieważ taki
właśnie jest styl pracy wielu kompów domowych więc ilekroć ktoś mnie
pyta jaki ma być jego domowy pecet - doradzam SSD.
I bymajmniej, nie widzę w SSD "magicznego patentu na wydajność",
czymkolwiek ona by była :)
--
Jacek