Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Niekompatybilność dysku SSD z płytą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Niekompatybilność dysku SSD z płytą?
From: the_foe <the_foe@wupe.pl>
Date: Wed, 24 Dec 2014 21:33:41 +0100
Witam
Komp z płytą GA-K8VT800 i dysk Intel SSD 320 series 40 GB. Objawy - ani
BIOS ani OS-y (XP i Linux) na tym kompie nie widzą dysku. Płyta ma
SATA1, dysk jest SATA2. Ale na innym kompie (GA41-GS) jest widoczny,
daje się formatować i używać.  Czyżby to jakaś niekompatybilność?
Spotkał się ktoś z czymś takim? Jakieś rady?
Wykluczyłem uszkodzenie portów i kabelków SATA, oba są sprawne, pracuje
na nich inny dysk SATA (mechaniczny).

OMG, sam jeszcze niedawno używałem tej płytę - nie zdarcia. Ostatnio musiałem do niej wrócić bo nowszy sprzet juz zdążył paść a to dalej niezniszczalne. ;) Problem jest taki, ze SATA2 jest wstecznie kompatybilne z SATA1 ale nie odwrotnie! Dysk Sata1 bedzie działać na porcie SATA2, ale dysk SATA2 nie zadziała na płycie z SATA1. Chyba, ze się przełącza w niższy tryb. Za czasów talerzowców robiło się to za pomocą zworek. Chyba tylko Samsungi same się przełączały. Na tej płycie masz SATA RAID z własnym BIOSem i chipem (VT8237), chyba przez TAB wchodzisz i zobacz czy tam nie wykrywa tego dysku.

--
@foe_pl