Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
From: "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
Date: Mon, 8 Dec 2014 19:26:32 -0600
"Waldemar" <waldemar@zedat.fu-berlin.de> wrote in message cem3qiF8t3eU1@mid.uni-berlin.de">news:cem3qiF8t3eU1@mid.uni-berlin.de...
Am 07.12.2014 um 15:01 schrieb Pszemol:
" 666" <6@6.6> wrote in message news:m61cf3$5iv$1@news.supermedia.pl...
Znalazłem na eBay takie floppy USB za $11 więc popróbuję sobie.

Niektóre napędy 3,5'' USB pracują w trybie bootowania Generic USB
tylko z własnymi markami sprzętu (coś jak 'biała lista', w rodzaju
napęd HP tylko do HP, Panasonic tylko do Panasonic).
Za to najbardziej uniwersalne w tym względzie są ponoć napędy TEAC.
Piszę z perspektywy bootowania laptopa z napędu 3,5'' USB, ale z
desktopem może być podobnie.

Dzięki za dobre rady.
Po zastanowieniu się, chyba pójdę w inną stronę, mianowicie spróbuję
czy uda się te 3-4 dyskietki bootujące się do MS-DOS z różnymi
konfiguracjami przerzucić jakoś na bootowalnego Pendrajwa USB.
Czy ktoś może polecić dobry soft któremu mogę wrzucić z jednej
strony bootowalnego floppa 3.5" a program wypluje image do pendrive?

http://www.pendrivelinux.com/boot-dos-from-usb/

Nie próbowałem, ale podobno funkcjonuje. Oprócz tego jest jeszcze drdos project, Caldera też ma DR-DOS, ale za pieniądze i nie wiem, czy z USB supportem. Mam na takim małym komputerku DR-DOSa i działa, ale nie ma USB więc nie mam problemów z ewentualnym brakiem suportu ;-)

Dzięki Waldku, popatrzę i na ten.