Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
From: "Desoft" <NICK@interia.pl>
Date: Sun, 7 Dec 2014 07:32:13 +0100

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:m60lb2$qo6$1@dont-email.me...
Jak wiadomo, MS-DOS nie miał wbudowanej obsługi USB...

Ale o ile pamiętam, pojawiły się jakieś drivery

Zmieniam właśnie peceta w labie elektronicznym z takiego co
miał wsparcie dla floppa 1.44Mb i teraz będę miał floppa USB
(zewnętrznego).

Nie bardzo rozumiem. Spotkałem Floppy USB, ale to coś wielkości FDD wkładane na tasiemkę do PC-ta. Zamiast dyskietki wkładało się USB - ale też ma to 1,44MB (ewentualnie na jednym USB wiele dyskietek)

Jeżeli to zwykła FDD na złączu USB, to kwestia biosu, jeżeli bios bootuje z USB FDD, to ma ruszyć każdy system (dysk ma być jako aktywny, systemowy ... itd) Zostaje tylko kwestia obsługi USB przez DOS, ale to też zależy od biosu PC-ta. Osobiście nie trenowałem takiej opcji.

Czy w pewnych starych projektach używających
systemu MS-DOS i bootujących peceta z floppa będę mógł
takiego napędu USB użyć do wystartowania peceta czy może
trzeba będzie jakoś kombinować z bootowalnym pendrivem USB?

Wydaje mi się, że teraz kombinujesz. Nie prościej używać pendrive?
Albo boot menager? wybierasz przy starcie PC-ta jaki system potrzebujesz.
Mała partycja z FAT16. Dostępna i "ładowana danymi" z innych systemów.
Wspomnę jeszcze o emulatorach DOS - np.: DOSBOX, tak wiem nie nadaje się do wszystkiego.

--
Desoft