Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop do Excela

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop do Excela
From: Poldek <pugilares@interia.eu>
Date: Wed, 03 Dec 2014 01:56:31 +0100
suryga@gmail.com wrote:
Miałem dłuższą przerwę ale znowu po 10 latach muszę siąść do excela.
Mam w tej chwili Dela 6430 z 6GB ramu oraz procek i5 2,7 GHz.
Windows 7  + office 2013

I mam tablice 12 kolumn x 20 000 wierszy
I jak zaczynam mieszać w excelu i szlag mnie trafia
bo laptop zaczyna stawać.

więcej ramu/ lepszy procek ?

Zmiana narzędzia nie wchodzi w grę

Moim zdaniem taki komputer powinien bez szemrania działać na takim pliku. Spróbuj użyć innej wersji Excela, zainstaluj OpenOffice Calc i otwórz w nim ten sam plik, ogólnie oczyść system z zamulaczy. Uruchom Linuksa live i otwórz ten sam plik na tym samym komputerze pod linuksem i się przekonasz, że sprzęt nie jest tu barierą.