Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] zakup czegos standardowego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] zakup czegos standardowego
From: Poldek <pugilares@interia.eu>
Date: Fri, 14 Nov 2014 13:22:28 +0100
Piotr Rezmer wrote:
W dniu 2014-11-14 o 11:02, RadoslawF pisze:
Ale jak chcesz mieć przyjemny sprzęt to rozważasz "ciche" alternatywy,
Np. zasilacz pasywny/półpasywny, zintegrowana grafika. Nawet boxowe
chłodzenie i7 4770 jest bardzo przyzwoite.
Tymczasem dysk HDD + niskobudżetowa obudowa (jeśli to uznajemy za
standard) najczęściej oznacza wibracje i stuki głowicy.

W dodatku z uwagi na ceny i pojemności SSD obok leży
standardowy mechaniczny HD.
U mnie nie :) Ale dla mnie priorytetem była ergonomia pracy.

Chcesz ciszy i ergonomii to albo płacisz i płaczesz kupując SSD,
albo weź obudowę mini wpakuj do niej 2.5 cala SSHD 1 TB i masz ergonomię, ciszę bez przepłacania za małe drogie SSD.

Bo NAS jest fajnym i pożytecznym dodatkiem, ale dysku
w komputerze nie zastąpi, ma za wolny dostęp do danych.

Kwestia modelu, ja mam Synology DS409+ z RAIDEM-5 i nawet używam tego
jako storage na VM które odpalam VM playerem. Transfery tego modelu są
znakomite (oczywiście po GbEth a nie wifi) a nie jest to nowość.

I to jest właśnie coś standardowego, co każdy standardowy komputer powinien posiadać...