Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Uwaga - fishing!

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Uwaga - fishing!
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 14 Oct 2014 23:04:45 +0200
Aby ktoś się nie dał naciąć, sygnalizuję próbę "fishingu" (jak ktoś nie wie
co to fishing" to pewnie jest w Wikipedii, ale nie sprawdzałem).

Choć nie mam konta w iPKO, dostałem maila z nagłówkiem Bank Polski,
natomiast adres nadawcy był: <postmaster@lusotits.com> . Podobnej treści
wiadomość dostała też moja znajoma, więc chyba nadawca wysyła tego sporo.
Treść:
 _________

Wazna wiadomosc w systemie iPKO!

Posiadasz nowa wiadomosc w systemie iPKO !
W celu odczytania prosimy o zalogowanie sie do systemu iPKO
 _____________

Pod spodem był link, który WYGLĄDAŁ całkiem prawidłowo, ale tylko -
wyglądał: https://www.ipko.pl/  - bowiem pod spodem zaszyty był całkiem inny
odsyła.

Ostrzegam przed kliknięciem, jeśli ktoś posiada takie konto, i już się dał
"złapać na rybkę" - to niech czym prędzej zablokuje konto

A na koniec pytanie: czy jest jakiś e-adres policyjny, gdzie takie sprawy
się zgłasza? (znajoma bank już zawiadomiła). Bo różne podobne próby już
widziałem, ale nadal nie mam pojęcia, co w takich przypadkach robić!

--

  ______________
Moje motto na dziś:

Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
"porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!

Gdy to zrozumiesz, to dotrze też może i to, że zakresu władzy rządu nie
należy poszerzać, o prawo ingerowania w gospodarcze reguły gry -  lecz
przeciwnie: stale i uparcie ograniczać! Im mniejsze uprawnienia mają
rządzący, tym mniejsze pole do nadużyć: malwersacji, nepotyzmu i korupcji.

Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!