Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] VARTA czy CENTRA?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] VARTA czy CENTRA?
From: "neelix" <aneelix@wp.pl>
Date: Mon, 13 Oct 2014 22:12:09 +0200
Powinienem kupić na zimę nowy akumulator do Uno. Teraz mam Centrę Futura 53 Ah. Pojawiły się nowe Varty Dynamic (podobno z Niemiec) np. Silver 54 Ah. Wcześniej miałem Varty - z korkami. Maluchy chodziły na Vartach i Uno też. Można było kontrolować poziom elektrolitu. Nie mam złych wspomnień. Drugie auto ma ponad 6-letnią już bezobsługową Vartę. Ostatnio zbadali w serwisie i na wydruku jest Good Battery. Centra ma oko magiczne, które robi się białe, o czym już pisałem, chociaż 4 lata będzie za 2 dni. Oko dla mnie jest wygodne, bo nie muszę latać z miernikiem, ale czy aku nie za wcześnie pada i warto zmienić na innego producenta? Gdyby Varta miała oko to bym się mniej zastanawiał. Trochę kusi mnie Varta, tylko czy nie jest zbyt zaawansowana do starego auta? Gwarancja Varty-2 lata, Centry-3 lata, ale jak wytrzymują ok. 4 lat to nie ma to większego znaczenia. Centra w jednym ze sklepów kosztuje np. 275 zł a Varta 260 zł. Co o tym sądzicie?

neelix