W dniu 2014-10-13 14:01, Borneq pisze:
W dniu 2014-10-13 o 13:59, Chris pisze:
Seagate o pojemnościach 320GB do 1.5TB z serii 7200.11 zawierają błąd w
firmware, który powoduje permamentne "zawieszenie" elektroniki twardego
dysku już po kliku miesiącach używania. Producent nie przyznaje się do
błędu i oferuje jedynie wymianę dysków na nowe, mimo że dane na dysku
nie są uszkodzone.
ST3500320AS to jest ta seria?
Większość problemów występowała w dyskach Seagate Barracuda 7200.11 oraz
Barracuda ES.2 SATA w rewizji firmware SD15, jednak jak się później
okazało w oprogramowaniu dysków o rewizjach SD16, SD17, SD18, oraz SD19
problem również był widoczny.
Zobacz jaki masz firmware i w razie czego daj nowy.
Na stronie Seagate.com znajduje się mały tutorial w którym przedstawiony
jest proces aktualizacji oprogramowania dysku. Pierwszym etapem jest
sprawdzenie numeru seryjnego dysku oraz rewizji oprogramowania firmware,
dostępnym programem Drivedetect lub SeaTools. Drugi etap to ściągnięcie
odpowiedniej wersji firmware dla swojego dysku twardego, wypalenie
obrazu Iso na płytę CD. Ostatnim krokiem jest ponowne uruchomienie
komputera z przygotowaną płytką i aktualizacja oprogramowania dysku
przed startem systemu.
http://support.seagate.com/kbimg/utils/drivedetect.exe
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools/
Seagate w swoim oświadczeniu przeprasza za wszystkie problemy i w ramach
rekompensaty za darmo wymieni wadliwy firmware oraz odzyska wszystkie
dane z dysku. Oczywiście darmowa usługa dostępna jest tylko dla klientów
z USA.
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
|