Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] wybór dysku - HDD, czy SSD, a może HDD+SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] wybór dysku - HDD, czy SSD, a może HDD+SSD
From: RD <rd@grupy.com1>
Date: Sun, 05 Oct 2014 21:18:56 +0200
Witajcie,

Widzę, że na grupie ostatnio często o dyskach.. no cóż, trudno.. nie będę gorszy. ;)

Mam takiego pacjenta (jakiś czas temu pytałem na grupie o nowe bebechy do PC):
Asrock H61M GS
Pentium G2030 3.0
Pamięć 4GB DDR3 Goodram

 Muszę dokupić nowy zasilacz, wstępnie znalazłem:
Chieftec 500W GPS-500A8 BOX / 149 zł
 Czy godny uwagi? Może coś równie dobrego, a tańszego?

Druga-pierwsza sprawa to dyski.. płyta posiada wyłącznie SATA II, a stary dysk to to jakiś Seagate 320GB IDE. Tymczasowo kupiłem coś takiego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4534571356

 Pytanie moje brzmi:
Czy warto wymieniać ten dysk na np. ST1000DM003 SEAGATE 1TB 7200obr. 64MB SATA 3 / 193 zł (mała uwaga: na płycie jest tylko Sata II). Czy to poprawi pracę - komfort, wydajność?

Zastanawiałem się też nad SSD, ale niestety w budżecie znalazłem tylko
Dysk SSD KINGSTON 60GB 2,5'' SV300S37A SATA 3.0 / 185 zł
i musiałbym zostawić stary Seagate 320GB IDE na przejściówce SATA-IDE na magazyn danych. Nie wiem, czy gra jest warta świeczki, czy warto tak się bawić, czy lepiej po prostu wymienić dysk na wspomnianego wyżej nowego talerzowca.

A może nie ma co kombinować, zostawić stary dysk z przejściówką i nie martwić się o jutro, bo zmiana dysku nie spowoduje znaczącego wzrostu wydajności w tym przypadku?

Komputer starszej osoby w zasadzie tylko do komunikatorów, poczty, www trochę Photoshopa w stylu drobna edycja zdjęć (hobbystycznie).

Podpowiedzcie proszę.

Pozdrawiam.