Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kopiowanie starego dysku na nowy.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kopiowanie starego dysku na nowy.
From: "neelix" <aneelix@wp.pl>
Date: Fri, 26 Sep 2014 13:58:41 +0200
Witajcie. Na wstępie chciałbym Wam wszystkim bez wyjątków podziękować za cierpliwość i zaangażowanie w pomoc. :-). Bez niej nie byłoby efektów. Wypróbowałem wiele Waszych pomysłów z różnym skutkiem. Wina kilku niepowodzeń leży pewnie w tym, że kopiowany system jest prawdopodobnie mocno zjechany. Mam jednak ostatecznie jakiś efekt końcowy. Wykorzystałem swojego Norton Ghost 14 i zrobiłem nowy-ostatni Backup C (partycja systemowa 80 GB) starego dysku w celu przekopiowania go na nowy dysk. Wygoda bo przywracanie trwa mniej niż 20 minut. Przywróciłem ten Backup C na nowy dysk. Następnie wykorzystałem AOMEI Partition Assistant (podobny do PM8 :-) ), który utworzył partycje logiczne oczekiwanych rozmiarów (200, 200, 100 GB), pozwolił na przekopiowanie zawartości partycji logicznych ze starego na nowy dysk i co najbardziej cieszy-powiększyłem systemową z 80 GB do 200 GB. Zostało jeszcze do zagospodarowania wolne miejsce i utworzenie ostatniej dużej partycji-odpowiednik F starego dysku, ale ostatnie operacje są już chyba jak przyklejenie znaczka na kopertę listu. Nie próbowałem opcji "Migracja OS ..." bo zabrakło już cierpliwości a Backup C zadziałał. Tak więc udała się ucieczka przed ewentualną awarią starego dysku. Mam jeszcze pytanie jaka jest kondycja starego dysku WD? Czy te niestabilne sektory oczekujące na remapowanie, których liczba ostatnio wzrosła z 9 do 11 są do naprawienia a dysk do uratowania i przywrócenia pełnej (prawie pełnej) sprawności czy raczej dysk odłożyć do archiwum jako ewentualne zabezpieczenie danych póki jeszcze nie padł całkowicie? I wrócę do zadanego wcześniej pytania o info jakie pojawiło sie w "Partition Magic 8" przy nowym dysku. Co znaczył ten Unallocated ..... BAD? Chodzi o BAD.

--
Pozdrawiam
neelix