Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] przestali produkować dyskietki?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] przestali produkować dyskietki?
From: yorgus <yorgus@terramail.pl>
Date: Tue, 16 Sep 2014 20:38:12 +0000 (UTC)
Dnia Thu, 28 Aug 2014 20:26:19 +0200, (c)RaSz <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
napisał:
> Użytkownik "bartekltg" napisał w
>:
>: 720 to właśnie DD. 1.44 to HD.
>:
>
> Wasza mieć racyję...    ;)
> Flopów już dawno nie miałem w ręku, choć dwie skrzynki zapisanych jeszcze
> czekają na bolesną decyzję "wyrzucić". Oczywiście że 1,44 to HD, ale jakoś
> mi to bardziej do "twardziela" się przykleiło, więc poplątałem. Natomiast
> dla tych, co jeszcze są zmuszeni do żonglowania formatami gęstości,
> podpowiem, że niezwykle pomocny program, do formatowania na nietypowe
> [...]
Ja pamietam 3 programy - fdformat, 2m i 800.com.
Smartdrv to byl cache od msdosa i nie ma z tym zadnego zwiazku
Pecet mial kiepski kontroler dyskietek i on byl w stanie czytac
tylko dyski z pceta, albo specjalnie zrobione z atari st czy amigi,
w kazdym razie zwyklych amigowych nie lykal.
W tamtych czasach (mialem 286 od 1990 roku)
dyskietki 1.2 5.25 czesto formatowalo sie na 1.44 a
3.5" 1.44 na 1.72, chociaz zdaje sie dalo sie podejsc pod 2mb.
Bardziej pojemne dyskietki nigdy nie byly popularne.
800.com sluzyl do formatowania dyskietek 5.25" 360kb
na 800kb, to bylo w tamtych czasach bardzo oplacalne i np.
na gieldach wiekszosc gier byla na takich dyskietkach.
Stare dyskietki tez mialy przyzwoita trwalosc, nawet 2 lata
temu udalo mi sie odczytac sporo dyskietek z poczatku lat 90tych,
jakosc dyskietek potem zaczela jednak spadac na leb na szyje.

--
pozdrawia
        yorgus